Bezejmenný a společníci

bezejmenny
Nahoru

Bezejmenný

Bezejmenný je hlavním hrdinou Planescape: Torment. To v jeho kůži se probudíte na začátku hry a v jeho kůži budete po celou dobu hry snášet všechnu bolest a utrpení. Jeho statistiky, přesvědčení i příslušnost k některé z frakcí záleží zcela na vás, stejně jakožto způsob jeho života respektive jeho konce. Bezejmenný je totiž nesmrtelný a nejobtížnějším úkolem ve hře tedy je nalézt opravdovou, trvalou smrt.

Životopis

Cítím se, jako bych se probudil uvnitř něčího snu. Nevím, kdo jsem… Nevím, jak jsem se sem dostal… a nevím, jak se dostanu ven.

První věc, na kterou si pamatuji, je kovová deska v nějakém monstrózním sklepení nazývajícím se Márnice a nějaká létající lebka zasypávající mě hromadou zatracených otázek.

Ztratil jsem svou paměť, ztratil jsem svůj majetek a jediná věc, která mi je skutečně známá je to, že mohu být bodnut, zmlácen, zapálen… a vždy se uzdravím. Tato má regenerace nijak nepomohla mému vzhledu, ale nikdo si toho nevšímá.

Potřebuju přijít na to, kdo jsem a jak jsem se sem dostal… Cítím se, jako by mi něco chybělo, něco uvnitř, ale nevím co.

annah
Nahoru

Annah

Tiefling, chaoticky neutrální, multipovolání – bojovník/zloděj, frakce: Volná liga

  • Síla: 14
  • Obratnost: 18
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 12
  • Moudrost: 10
  • Charisma: 13

Annah se nachází na náměstí před východem z Márnice. Přidá se k vám ovšem až později.

Životopis

Jo, tak co vo mně chceš vědít, he? Nebo se akorát nudíš? Nejni to zrovna ňákej suprovej příběh, to né, a esli čekáš ňákou pořádnou story, budeš si muset jít otvírat zobák na někoho jinýho, jasný?

Sem si všimla, jak čumíš na můj vocas – jestli ti to udrží voči na místech, kde maj bejt, tak ti povim, jak sem k němu přišla: je to dáreček vod dědka… nebo babky, páč některej z nich byl fiend. Já sem tiefling, jo to sem. Mám v sobě dost fiendský krve, aby mi ze zadku vylez ten můj vocas. Fiendská krev se ke mně dostala vod babky nebo dědka… potom co přešla skrze fotra nebo matku, ať už byli co byli.

Pharod? Můj fotr? Ha! Ten starej skrčenec nejni muj fotr – aspoň ne opravdovej. Vychoval mě, to jo, vyrval mě z Úlu a dotáhl do svý stáje.

Nemysli si, že to udělal, páč je celej hodnej a miloučkej a starostlivej – totálně kašle na ňákýho blbýho sirotka – ale potřeboval někoho, kdo by mu pích tahat chcípáky z ulic Úlu a já sem dost drobná, bysem se dostala na místa, kam jiný kluci nemůžou. Navíc věčina těch jeho lidí sou podělánci plný strachu, takže sem to já, kdo tahá zdechláky z míst, kerejch se jiní bojej tak, že se na ně radši ani nekoukaj. Spalováci platěj slušný prašule za chcípáky, co jim dotáhnu, a Pharod si nebere zas tak moc, bych musela jít žebrat, takže bych řekla, že nebude zas takovej mizera.

Dost votázek. Teď TI musím pár věcí říct, to jo.

Sem viděla, jak se chováš, tak ti musím říct pár věcí, esli budeme cestovat spolu… zaprvý – nevykecávej se s každym, koho kde potkáš. To je jasná cesta k průseru, to je jasný. Neber ničí méno naprázdno, páč tak si k sobě přivoláš tu nejhorší pozornost, jaká tě může potkat, a taky docela rychle.

A eště jedna věc: Nemysli si, že se ke mně budeš chovat jako k ňáký couře – začni si a já tě tady těmahle nožema rozpářu jako prase, to udělám.

Moje kudly? Jo, ty sou moje. Mám ráda boxery, to jo. Klidně si mávej sekerou nebo kladivem nebo tyčkou, ale tydle dýky, to je můj styl. No, chovej se slušně a já tě s nima neseznámim, jasný?

dakkon
Nahoru

Dak'kon

Githzerai, zákonně neutrální, multipovolání – bojovník/mág

  • Síla: 17
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 13
  • Moudrost: 13
  • Charisma: 13

K nalezení v baru U Doutnajícího nebožtíka.

Životopis

Má minulost není ti známa. Je mou vůlí, aby byla neznámá.

Věz, že nosím jizvy toho, jež cestoval Sférami. Věz, že jsem nikdy nespočíval dlouho na jednom místě. Věz, že nosím zátěž toho, jež daleko cestoval, aby se dostal na místo toto.

Věz, že jsem githzerai. Věz, že jsem z lidu Zerthimonova.

Byl to Zerthimon, kdo znal githzerai dříve, než my znali sami sebe. Věděl, co musí být učiněno, bychom byli volní. Skrze jeho vědění přišly činy. Z jeho vězení se zrodila svoboda. Githzeraiové už nebyli více otroky a stali se lidem.

Věz, že následuji Nerozřešený Kruh Zerthimona. Jeho slova jsou mně známa. Jeho srdce je mi známo.

Vše, co zbývá, je to, co znám já.

fall
Nahoru

Fall-from-Grace

Sukuba, zákonně neutrální, kněžka, frakce: Společnost vjemu

  • Síla: 13
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 16
  • Moudrost: 16
  • Charisma: 19

Pokud v Nevěstinci duševních rozkoší (v Úřednické čtvrti) splníte dostatečný počet úkolů pro její děvčata, přidá se k vám do skupiny.

Životopis

Má minulost není dlouhá, alespoň podle standardů tanar'ri. Nevím, jestli znáš tanar'ri, ale jsme rasa z Abyssu, propojené série Sfér, které jsou naplněny chaosem a zlými srdci.

Jsem tanar'ri, fiend, sukuba… Narodila jsem se a vyrostla v první sféře Abyssu. Má matka je také sukuba – jsem si jistá, že si uvědomuješ, co jsme zač – sukuby pokouší smrtelníky, aby mohly přinést jejich duše do Abyssu. Má matka patřila mezi nejlepší, sváděla bezpočet smrtelných mužů a přivedla je do nekonečného prokletí. Teď sídlí v Abyssu a prodává své děti do otroctví.

Prodala mě baatezu, smrtelným nepřátelům tanar'ri. Myslím, že očekávala mou smrt z jejich rukou – ale navzdory rozsáhlým znalostem z jiných oblastí věděla málo o jejich kultuře a potěšení, které nacházejí v mučení ostatních.

Naštěstí jsou baatezu pyšný druh. Myšlenka, že by je tanar'ri mohla v čemkoli porazit pro ně byla něco netolerovatelného. Tak jsem jednoho z nejpyšnějších vyzvala k soutěži v improvizaci a díky svému tanar'rijskému srdci jsem zvítězila. Tanar'ri jsou stvořeními chaosu, divoká a nepředvídatelná. Baatezu jsou vychytralejší fiendové, s pořádkem a řádem vrytým hluboko v srdci. Chápou smysl improvizace, ale nejsou v ní příliš dobří. A tak jsem vyhrála svou svobodu.

To bylo před dlouhou dobou. Odešla jsem z Nižších Sfér do Sigilu. Setkala jsem se zde se Společenstvem Vjemu a mé zkušenosti s baatezu vyústily v touhu dozvědět se více o mnohovesmíru.

Proč? Věřím, že v mnohovesmíru je pravda… i kdyby ta pravda byla, že není žádná pravda. Věřím, že Sféry jsou určeny k tomu, aby byly prožívány a vyzkoušeny, a čím více někdo zažije cestování, radost, bolest, veselí nebo utrpení, tím více mu toho mnohovesmír ze sebe odhalí.

A tím více jsi odhalen sám sobě.

ignus
Nahoru

Ignus

Člověk, chaoticky neutrální, mág

  • Síla: 13
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 20
  • Inteligence: 19
  • Moudrost: 8
  • Charisma: 3

Ignus se rovněž nachází v baru U Doutnajícího nebožtíka. Nicméně s jeho najmutím budete muset nějakou dobu počkat (je třeba mít Láhev nekonečné vody).

Životopis

Užžžž ne víccce mluvení... Ignusss chcccce SSSSSSPÁLIT....

Ignusss hořřřřííí.. tak dlouho....ale....

Kdyssssi....

Kdysssi... Ignussss nevěděl NICCC o plamenech....zapaloval malé ohníčččky, malé plamínky, droboučččké jissssskřičččky...

Ohně rossstly... Ignussss zapaloval ohně na ulicccích... a zapaloval v jejich ssssrdccccíh plameny zuřřříivossssti....

Chtěly potressstat Ignusssse, malé muššššky z Úlu. Chtěly vidět, jak Ignusssss HOŘŘŘŘÍ, když Ignussss zapálil jejich uliccce....

...kouzelníčcccci, čarodějíčččkové, zaklínáčččči.... malé jisssskřičky magie POTRESSSSTALI Ignusssse za to, že ublížil jejich milovaným.... odssssoudili Ignussssse ke SSSSSPÁLENÍ, udělali z Ignussssse LOUČČČČČ, plivajíccccí oheň, hořící, sssspalující...

SSSSSPRAVEDLNOSSST Říkali....

...ale to nebyla sssspravedlnosssst...

...a bylo tolik ohně a plamenů a bolessssti, až nebyla žádná BOLESSSST... bylo SSSVĚTLO, a ŽŽŽÁR, a massso teklo jako voda po mých kossstech...

...a poprvé v životě....

...Ignussss měl RADOSSSSST....

Až budou SSSSféry sssspáleny a všechem život hořřet, pak bude mít Ignussss konečně.... klid...

morte
Nahoru

Morte

prostě lebka, zmateně dobrý, bojovník

  • Síla: 12
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 13
  • Moudrost: 9
  • Charisma: 6

Váš první parťák, který se k vám vnutí hned po vašem probuzení.

Životopis

Jasně, že se mě chceš na něco zeptat – určitě by ses chtěl zeptat na VŠECHNO možné. Vysvětlím ti to: když seš mrtvej tak dlouho jako já… bez rukou a nohou, nebo čehokoli jinýho, strávíš spoustu času přemýšlením, víš? Řekl bych, že už je to pár set let, co mě zapsali do Knihy mrtvejch, ale čas se už nepočítá tak jako dřív, předtím… bez smrtelnosti, která by se na tebe tlačila, ti všechny dny a noci tak nějak splývaj dohromady. Takže přemýšlej o tomhle a přemýšlej o támhletom… a nejdůležitější kousek moudrosti, na který jsem za těch pár set let přišel, je tendle: Existuje MNOHEM víc sprostých gest, který můžeš dělat jenom očima a čelistí, než by si většina lidí dokázala představit. Dokonce i bez toho, že by došlo až k narážkám a nadávkam, můžeš někoho rozpálit jenom správnou kombinací očních pohybů a cvakáním čelistí. Šílej z toho! Kdyby ti někdy usekli kebuli a stáhli ti z lebzny kůži, ukážu ti, jak na to. Znám pár opravdovejch perel, šéfe, který by dohnaly i anděla k vraždě, věřil bys?

nordom
Nahoru

Nordom

Modron, chaoticky neutrální, bojovník

  • Síla: 16
  • Obratnost: 16
  • Odolnost: 16
  • Inteligence: 16
  • Moudrost: 8
  • Charisma: 8

Nachází se v Modronském bludišti nastaveném na nejtěžší obtížnost. Bludiště si budete muset nejprve koupit v podobě Modronské kostky u obchodnice se speciálními předměty v Úřednické čtvrti.

Životopis

Nazpět modron = Nordom. Dotazy? Chronologie: Modronský Březen. Místo určení: Limbo. (Původní místo: Mechanus –> důvod pro přesun neznámý. Důvod: Ztracen?) Nové parametry určeny nadřízeným: Tvarování hmoty Sféry (Limbo) ke zkoušce hypotézy. Zkonstruován Rubikon.

Nadřízený ztracen během testu. Nadřízený = Nordom? Po vystavení Sférám se perspektiva odchýlila od norem. Vnímání se stalo menším a hlasitějším. Křídla nahrazena pažemi: důvod neznámý. Podezření/hypotéza: křídla neoblíbená? Spekulace.

Nordom byl dříve „jeden“ ale teď je menší a hlasitější „jeden“. Problémy v procesu toku informací.

Dva duchové Rubikonských strojů asistují Nordom. Transformovány do zbraní za účelem obrany před chybami Rubikonu. Jejich Dotaz: opustit toto místo a střílet nepřátelská stvoření (cíl: dobrodružství?).

Důvod pro Nordom odchylku neznámý. Primární funkce terminována když dezintegrace Rubionu dosáhla tří loktů dovnitř a zvyšuje se. Provádím funkce… funkce redefinovány po příchodu nových rozumných bytostí. Nordom nyní součástí nové hierarchie.

Určený vůdce: Adresát. Pozor: Nordom následuje.

vhailor
Nahoru

Vhailor

Člověk (duch), zákonně neutrální, bojovník, frakce: Nemilosrdní

  • Síla: 18/51
  • Obratnost: 13
  • Odolnost: 18
  • Inteligence: 10
  • Moudrost: 10
  • Charisma: 10

Nachází se v severo-východní části vězení pod Curstem v místnosti za portálem.

Životopis

Jsem Vhailor. Jsem Nemilosrdný. Jsem spravedlnost.

Je to má minulost. Je to má přítomnost. Je to má budoucnost.

Všichni, kdož jsou vinni, budou ztrestáni. Nespočinu, dokud nebudou všichni odsouzení potrestáni.

Slitování je pro slabé. Trest láme duše a činí je cennými pro jejich nadřízené. Pokud je počet mučedníků dostatečně velký, revoluce se rozpadne.

Věz to a znáš mé srdce. V mnohovesmíru je jenom jedna pravda. Mnohovesmír bude naostřen silou spravedlnosti. Se spravedlností jako brusným kamenem dosáhne mnohovesmír dokonalosti.

limlim
Nahoru

Lim-Lim

Lim-Lim, přítulný i nebezpečný

  • Síla: 9
  • Obratnost: 9
  • Odolnost: 9
  • Inteligence: 9
  • Moudrost: 9
  • Charisma: 9

Lim-Lim sice nepatří přímo mezi členy družiny, to ale nijak nesnižuje jeho důležitost ve společnosti Bezejmenného. Věrně jej následuje, kamkoli Bezejmenný vkročí. Ačkoli jej nemůžete přímo ovládat, Lim-Lim dokáže i bojovat, živí se totiž krysami a těch při své cestě potkáte víc než dost. Ačkoli bojuje vskutku urputně, proti početnějším a silnějším nepřátelům jednoduše neobstojí, tak mu buďte vždy nablízku. Každý vám potvrdí, že Lim-Lim je velmi dobrá investice, proto si určitě nezapomeňte nějakého na tržišti opatřit!

Zdá se, že Lim-Lim patří mezi hmyz. Jeho nohy jsou přerostlé, ale ruce má malé, téměř zakrnělé, a vesele kropenatá půlka skořápky zmenšuje jeho záda. Hraje si se dvěma páry jakoby hmyzích křídel, a má malé černé oči a ústa, která vypadají, jako by se stále smála.